fbpx

O knihách

Začni žiť zdravšie dnes, nie zajtra.

24.3.2021

Kondičný tréner Maroš Molnár pozýva na inšpiratívnu cestu z gauča priamo ku šťastiu.

Gauč alebo šťastie Maroš Molnár

Posledný rok sa denná rutina mnohých z nás zmenila. Doma trávime oveľa viac času ako kedykoľvek predtým. Je to na úkor fyzického pohybu, čo nášmu telu dozaista neprospieva. Mnohí hľadajú spôsob, ako von z tohto začarovaného kruhu nečinnosti. Preto niet divu, že keď sa v predaji objavila kniha Gauč alebo šťastie od Maroša Molnára, okamžite obsadila popredné miesto v rebríčkoch predajnosti.

Maroš Molnár patrí medzi známych slovenských trénerov, ktorého služby sú spájané so zvučnými menami, nielen športovcov. Vďaka svojmu účinkovaniu v televíznom programe Extrémne premeny sa ešte viac zviditeľnil a zapísal do povedomia verejnosti.

Prečo sa ale rozhodol poskytnúť svoje dlhoročné skúsenosti širokému publiku? „Chcem pomôcť ľuďom. Tak ako som v začiatkoch svojej kariéry pomáhal vrcholovým športovcom dosiahnuť ich cieľ. Chcem vás motivovať, aby ste vstali z gauča a našli svoje šťastie v dobrej fyzickej kondícii. Aby ste boli zdraví, štíhli a fit bez ohľadu na vek,“ vysvetľuje dôvod vzniku knihy autor hneď v úvode.

Bez disciplíny to nepôjde

Fyzická aktivita je ideálny spôsob, ako odbúrať stres a prispieť k budovaniu imunity. Teoreticky to ovládame všetci, no odhodlať sa k prvým krokom je často náročné. Ak nedokážete v sebe nájsť dostatok sily a máte desiatky výhovoriek, táto kniha je práve pre vás.

„Moja kniha vám pomôže urobiť prvé kroky k zmene. Verte mi, nebude to ľahké, na konci však budete mať obrovskú radosť z toho, ako sa meníte,“ popisuje Maroš Molnár  poslanie knihy.

V úvodnej časti sa autor stručne predstaví a odhalí svoj životný príbeh. Porozpráva o rodinnom a profesijnom živote, ale i o tvrdej drine a prekonávaní prekážok, k čomu bol od malička vedený. Toto nastavenie ho sprevádzalo až do dospelosti a je jeho nerozlučnou súčasťou doteraz. Po prvotnom zoznámení bude každému jasné, že ho čakajú rady od človeka, pre ktorého trénovanie nie je povinnosťou a prácou, ale poslaním a vášňou.

Ďalšie kapitoly sú už venované samotnému plánu, ako zmeniť život. Od teoretických základov, cez praktické rady týkajúce sa cvičenia, až po odporúčania na stravovací režim. Čitateľ sa dozvie, akú úlohu v celom procese zohráva myseľ, čo treba vedieť o fungovaní tela a o postupoch cvičenia. Následne je teória aplikovaná do praxe formou konkrétnych zložiek tréningu. Jednotlivé cviky sú detailné popísané a tiež dôkladne graficky znázornené. Celok je ukončený vzorovým dvojtýždňovým tréningovým plánom pre mužov aj ženy.

Cvičenie je len polovica úspechu

Samozrejme, cvičenie bez úpravy stravy prinesie len polovičný efekt, preto záver venovaný strave je vítaným bonusom. Nájdete tam základné a jednoduché pravidlá, ako sa lepšie stravovať a pomôcť svojmu telu fungovať správne. Keďže autor nie je odborník na výživu, jedná sa len o stručný popis obohatený o základné výpočty potrebných hodnôt a tipy na nenáročné  jedlá.

Celá kniha je písaná uvoľneným štýlom, akoby ste viedli rozhovor s  priateľom. Je to úprimné, miestami ostré. Jej obsah je ľahko pochopiteľný a aplikovateľný do bežného života. Nepotrebujete žiadne špeciálne prístroje ani oblečenie, len svoje telo a  obrovskú dávku odhodlania, motivácie a disciplíny. Bez nich to jednoducho nepôjde.

Kniha Gauč alebo šťastie je určená všetkým ľuďom, ktorí sa rozhodli vymeniť pohodlnosť za aktívnejší život. Môže poslúžiť ako odrazový mostík k zdravšiemu životnému štýlu a k budovaniu lepších návykov. Dokáže dostatočne namotivovať a podnietiť k zmenám.

Panta Rhei Awards knižná múza hlasovanie
0 likes

Author

Andrea Gálová

Knihožrútka strednej úrovne.V mojom vnútri vždy zvádzajú boj dve osobnosti: zasnívaná idealistka a nekompromisná realistka. Zvyčajne sa dohodnú a urobia kompromis ? Milujem vôňu nových kníh a vzduchu po daždi ,kávu vo všetkých jej formách a kvety. Môjmu knižnému srdcu sú blízke reportáže, trilery a romány, nepohrdnem ani kvalitnou klasikou. Veľkým prianím je,aby deň mal viac ako 24 hodín a ostalo tak viac času na čítanie.

Your email address will not be published.

*/?>